donderdag 4 oktober 2012

Chanel Cupcakes ❤



Het maken van cupcakes is iets wat ik altijd met veel plezier doe.
Voor de verjaardag van mijn zusje besloot ik haar een mand vol cupcakes te doen die zij op school kon uitdelen. Omdat zij helemaal gek is van Chanel kwam ik al snel tot een leuk ideetje. De cupcakes zijn gevuld met een aardbeienvulling(lekkerrrr).


Wil jij na het lezen van deze blogpost zelf aan de slag gaan? Hieronder zal ik het recept van de cupcakes en de werkwijze van het versieren plaatsen.


Liefs,


Benodigdheden:

1 glas melk
1 glas olie
 1 glas suiker
1 vanillesuiker
1 bakpoeder
2 glazen meel
4 eieren

*Voor het afwegen heb ik een theeglas van 200 ml gebruikt.

Bereidingswijze:

Je begint met de eieren goed te mixen met de suiker. Vervolgens voeg je de glas melk en glas olie toe en mix je dit ook weer samen. Dan doe je de vanillesuiker en de bakpoeder erbij en mix je dit ook goed. Je blijft dit ondertussen door elkaar mixen. Vervolgens doe je de 2 glazen meel erbij en mix je dit ook samen. Je mixt dit tot een schuimig geheel.

Je vult de vormpjes met het beslag net wat meer dan de helft!

Afbakken op 170 graden voor 25 minuten.

Decoreren:

Fondant
Poedersuiker
Deegroller
2 ronde vormpjes
Jam
Kwastje


Bestrooi je aanrecht met wat poedersuiker en rol de fondant uit tot . 
Als je precies dezelfde cupcakes wilt maken gebruik e hiervoor zwarte en witte fondant. 
Druk vervolgens met een glas die net zo breed is als de cupcake de vormpjes uit je fondant. 
Smeer je cupcake met een beetje jam in en zet hierop het rondje fondant. 
Nu ga je kleinere rondjes uitsteken voor de Chanel teken. 
Wanneer je een klein rondje hebt uitgestoken steek je hier in het midden weer een klein rondje uit. 
Aan de zijkanten snijd je de zijkanten open en je ziet het Chanel tekentje verschijnen.
 Met een klein penseeltje maak je het tekentje een beetje vochtig en plak je het op het andere rondje! 


Heb veel geduld en ga rustig te werk voor een mooi resultaat.


Good luck!















2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om als traktatie uit te delen. <3
    Ben benieuwd naar het recept.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vond ze ook echt geweldig haha. Ik zal vanavond het recept erbij plaatsen inschAllah xx

      Verwijderen