maandag 8 oktober 2012

Homemade Orange Cake

Na een tijdje niks meer gebakken te hebben, besloot ik zaterdagavond weer eens aan de slag te gaan in de keuken.
We kregen later op de avond bezoek en een verse zelfgemaakte cake met een lekker kopje thee valt altijd wel in de smaak.

Dit keer heb ik gekozen voor een luchtige sinaasappelcake. 
Deze cake is zooo lekker luchtig en je proeft goed de verse sinaasappelsmaak!
  
(Ik merk nu op dat deze cake mooi bij de achtergrond van mijn blog past haha)



                       
Benodigdheden:

100 gram bloem
80 gram maïzena
6 eieren
1 zakje bakpoeder
180 gram suiker
100 gram gesmolten roomboter
1 halve geraspte sinaasappel
1 zakje vanillesuiker

Bereidingswijze:

Splits de eieren in een kom en klop de eigelen samen en voeg hier de suiker aan toe. Klop in een andere kom de eiwitten goed tot een schuimig geheel. Schep de geklopte eiwitten vervolgens beetje voor beetje door het eigeelmengsel en mix dit ook weer goed samen. Vervolgens voeg je hier de bloem, maïzena, zakje bakpoeder en de gesmolten roomboter aan toe. Meng dit goed samen en doe hier de geraspte sinaasappel bij en het zakje vanillesuiker. Mix dit allemaal goed door elkaar en pers hier nog wat sinaasappelsap van de sinaasappel doorheen.

Vet je bakblik in en giet hier je beslag in. Laat de cake voor ongeveer 40 minuten bakken op 180 graden.


Ik heb mijn cake vervolgens ingesmeerd met jam en bestrooid met kokos en een plakje sinaasappel! Je kunt alles erop doe wat jij lekker vind

Bsa7a!

1 opmerking:

  1. Ziet er heerlijk uit! Ik ben zeer zeker benieuwd naar de recept haha.

    x

    BeantwoordenVerwijderen